Heb jij affiniteit met de zorg en wil je impact maken? Solliciteer dan op een van de onderstaande vacatures.
Wie zijn wij?
NU’91 is de beroepsorganisatie voor zorgprofessionals. Verpleegkundigen en verzorgenden hebben een specifiek beroep dat vraagt om een specifieke belangenbehartiging. Wij maken ons sterk voor de professionalisering en zelfstandigheid van het verpleegkundig beroep. We zijn een beroepsorganisatie die ook vakbondswerking doet. Zodoende behartigen we niet alleen arbeidsvoorwaardelijke belangen, maar minstens zo belangrijk vinden wij de beroepsinhoud. We werken actief aan de beeldvorming en waardering van het beroep, de kwaliteit van het verpleegkundig/verzorgend onderwijs én aan wettelijke regels en kaders. NU’91 is de afgelopen jaren zichtbaarder dan ooit. Als je aan zorgprofessionals denkt, denk je aan NU’91. Naast onze zichtbaarheid in de media en pers, worden we ook actief betrokken bij veel landelijke (overleg)tafels op bestuurlijk niveau. Kortom: het is een dynamisch speelveld. Met ongeveer dertig collega’s behartigen we de belangen op deskundige, persoonlijke en eigen wijze. Je komt te werken in een dynamische organisatie met korte lijnen naar de leden in het veld. Jij ondersteunt hierin onze voorzitter en zij kan zodoende altijd op jou terugvallen.
Jij bent de rechter- én linkerhand van de voorzitter
Je bent een echte spin in het web en helpt met een optimale voorbereiding van de activiteiten van de voorzitter. Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden van
overleggen zoals bijvoorbeeld managementvergaderingen, verzamelt de juiste stukken, notuleert overleggen en ga zo maar door. Je bereidt zo veel mogelijk voor en waar mogelijk handel je zelf de inkomende mail af. Je bent integer en proactief, waarbij je meedenkt met de voorzitter en snapt wat zij nodig heeft om goed te functioneren. Je bewaakt processen intern en extern zorgvuldig, signaleert deadlines en bent bekent met een steeds veranderende bestuurlijke agenda. Je komt te werk in een klein team met directe lijnen, verder ben je communicatief vaardig en bezit je over de basis vaardigheden van een directiesecretaresse.
Jouw profiel
Ga jij de uitdaging aan?
Je krijgt een contract van 20 uur voor 12 maanden met uitzicht op een contract
voor onbepaalde tijd bij goed functioneren;
Meer informatie
Ben jij degene waar wij naar op zoek zijn? Stuur dan je sollicitatie op naar Denise Vlasman (HR-Adviseur) en dan zullen wij zo snel mogelijk je sollicitatie in behandeling nemen.
Ledenraadslid
NU’91 is op zoek naar een nieuw lid voor de ledenraad. In verband met de huidige samenstelling van de ledenraad gaat onze voorkeur uit naar een zorgprofessional die werkzaam is in de sector VVT (verpleeg- en verzorgingshuizen en thuiszorg). Met bijna 40.000 leden zijn wij een beroepsorganisatie die niet alleen de belangen behartigt van verpleegkundigen en verzorgenden individueel en collectief, maar ook die van twaalf specifieke beroepsorganisaties. Het team van NU’91 bestaat uit ongeveer 30 werknemers. De voorzitter en bestuurder van de vereniging NU’91 is Femke Merel van Kooten.
De ledenraad is het belangrijkste orgaan van onze vereniging en bestaat volledig uit actieve en betrokken leden van NU’91. Leden die een bijdrage willen leveren aan het positioneren van de vereniging in al zijn facetten en die erop toezien dat de belangen van de leden goed behartigd worden. De ledenraad stelt de hoofdlijnen van het beleid en financiën binnen de vereniging vast en houdt hier toezicht op. (=taak bestuurder). Dit doet de ledenraad in nauw contact met de bestuurder van de vereniging.
De ledenraad is nu op zoek naar twee nieuwe leden. Een nieuw lid voldoet aan het onderstaande profiel. Deze persoon:
Tijdsbesteding
De ledenraad komt formeel vier maal per jaar bijeen voor vergaderingen met het bestuur. Daarnaast zal waarschijnlijk extra tijd nodig zijn voor enkele thema- en studiedagen. Sommige ledenraadsleden nemen deel aan subcommissies, waarvoor eveneens enkele afzonderlijke overlegmomenten zullen zijn. Voor ledenraadsvergaderingen ontvang je vacatiegeld, reiskosten en kaderfaciliteiten. De zittingsperiode is vier jaar, een tweede termijn is mogelijk.
Belangstelling?
Stuur je CV met motivatie naar de ledenraad, via het secretariaat van NU’91: c.dekruyf@nu91.nl
NU’91 zoekt JOU
Lijkt het je wat om binnen jouw eigen organisatie het gedachtegoed van NU’91 uit te dragen en om ons zo op de hoogte te houden van wat er bij jou op de werkvloer speelt? Dan ben jij de ambassadeur voor NU’91 die we zoeken!
Wie zoeken we?
Je bent een enthousiast lid van NU’91 en wil dit ook graag overbrengen op je collega’s. Dit kan al op een heel laagdrempelige manier. Wanneer je door NU’91 wordt geïnformeerd over relevante zaken met betrekking tot je werk – bijvoorbeeld over je cao of over zaken die spelen binnen je eigen instelling – dan zorg jij ervoor dat ook je collega’s die (nog) geen lid zijn, worden voorzien van deze informatie. Dit kun je doen door je persoonlijke netwerk of het intranet van je werkgever te gebruiken. We denken hierover graag met je mee, iedere werkgever is immers anders. Uiteraard vinden we het ook heel belangrijk om vanuit jou te horen wat er speelt op jouw werkplek. Denk bijvoorbeeld aan zaken met betrekking tot werkdruk en veiligheid of het naleven van de afspraken uit de cao. Als ambassadeur zorg jij ervoor dat de signalen bij ons terechtkomen.
Enthousiast?
Denk jij dat de rol van ambassadeur iets voor jou is? Dan horen we dat graag van je. De belangenbehartiger die verantwoordelijk is voor jouw instelling kan dan snel een keer een geheel vrijblijvende afspraak met je inplannen. We kunnen het dan hebben over hoe je de rol in zou kunnen vullen, de tijdsinvestering die dat van je vraagt en de faciliteiten die je cao biedt om deze rol op een goede manier in te kunnen vullen. Aan het aantal ambassadeurs binnen een instelling is geen maximum verbonden. Dus ook wanneer er al andere collega’s binnen je organisatie actief zijn of wanneer je het leuk vindt om dit samen met één of meer collega’s te doen, gaan we graag met je in gesprek.
Meer weten?
Neem dan contact op met een van onderstaande belangenbehartigers:
Arjan van Leijenhorst a.vanleijenhorst@nu91.nl
Regio Utrecht
Mark Froklage m.froklage@nu91.nl
Regio Zeeland en Zuid-Holland
Amilde Schuur a.schuur@nu91.nl
Regio Brabant en Limburg
Anja van Dijk a.vandijk@nu91.nl
Regio Noord-Holland
Sonnaville heeft als doel om de zorg en de verpleging te bevorderen, onder andere door subsidies te verlenen aan projecten die dit doel onderschrijven.
De functie
Als secretaris beheer je samen met de voorzitter en penningmeester de nalatenschap volgens de statuten van de stichting. Daarnaast onderhoud je de website en bewaak je het vervolgtraject na een subsidieaanvraag. Dit houd in dat je subsidieaanvragen beantwoordt nadat ze zijn besproken in het bestuur. Ook houd je het archief bij.
Competenties
Tijdsinvestering
Twee keer per jaar en indien nodig vaker, neem je deel aan (online) bestuursbijeenkomsten van 1 à 2 uur. Na elke vergadering volg je de subsidieaanvragen op. Afwijzingen motiveer je schriftelijk naar de aanvrager. Zo nodig overleg met websitebeheerder over aanpassingen en met de secretaresse over subsidieaanvragen
Startdatum
De vacature staat open per 1 mei 2023. Reacties kunnen worden gezonden naar directiesecretariaat@nu91.nl. De reactietermijn is 2 à 3 weken.
Je kunt nadere informatie inwinnen bij de secretaris van Sonnaville: Jack Klijs of bij de penningmeester Job Terlingen.
Maak kennis met Sonnaville